Tyhjennä
Palautteen antaminen koulutuksen aikana ja päättyessä


Kehitämme toimintaamme jatkuvan palautteen perusteella. Kouluttajasi antaa tarkemmat ohjeet oikean lomakkeen valitsemiseksi. Voit myös tutustua eri palautemuotoihin linkeistä.

  • Avoin palaute
  • Opal - työvoimakoulutus
  • Aipal - muut ammatillinen koulutus
  • Henkilöstökoulutukset

Avoin palaute

Anna palautetta vapaasti aina kun siltä tuntuu. Palautteen voit antaa nimettömänä tai yhteystietojen kera, jolloin voimme olla yhteydessä asian tiimoilta.  Tämän linkin kautta voit tehdä myös aloitteita esim. kehittämisen kohteista Sedu Aikuiskoulutuksen toiminnan parantamiseksi.

Opal - työvoimakoulutus

Opal -palautteen antamiseksi tarvitset käyttäjätunnuksen. Saat käyttäjätunnuksen kouluttajalta.

Palaute tallentuu työ- ja elinkeinoministeriön ylläpitämään  OPAL-järjestelmään. Palaute käydään läpi kouluttajatiimissä ja koulutuksen maksajan kanssa. Mahdolliset välipalautteet käsitellään myös ryhmän kanssa.

OPAL -järjestelmän ohje opiskelijalle löytyy tästä linkistä.

Aipal - muu ammatillinen koulutus

Aipal -palautteen antamiseksi tarvitset käyttäjätunnuksen, jonka saat kouluttajaltasi. Palautetta kerätään koulutuksen ja tutkinnon suorittamisen eri vaiheissa kouluttajan ohjeistuksen mukaan.

Aipal -palautejärjestelmä on valtakunnallinen ja sillä saadaan arvokasta tietoa koulutustoiminnan kehittämiseksi.
Aipal -palautetta voi antaa myös tabletilla ja mobiililaitteilla.

Henkilöstökoulutukset

Tarvitset palautteen antamiseksi palautekoodin, jonka saat kouluttajaltasi. Lisäksi kouluttaja kertoo minkä toimialan toteuttamasta koulutuksesta on kyse.

Palautteen yhteenveto käsitellään aina kouluttajan lisäksi yhdessä koulutuksen tilaajan kanssa.  

Tulostettavan version palautelomakkeesta voit tarvittaessa ladata tästä linkistä!