Tyhjennä
Etusivu / Työelämän palvelut / Referenssejä / Emma's and Mama's
Sedu Aikuiskoulutuksesta vauhtia verkkokaupan perustamiseen

Verkkokauppa on arvioiden mukaan yksi nopeimmin kasvavista aloista koko maailmassa ja kilpailu asiakkaista kiristyy entisestään. Monissa tapauksissa verkkokauppa ja kivijalkakauppa voivat kuitenkin täydentää toisiaan, sillä asiakkaita on nykyään osattava palvella monikanavaisesti. Verkkokaupan valtteja ovat hinta, nopeus ja valikoima. Kivijalkakaupoilla on silti oma paikkansa kuluttajien sydämissä, sillä kaupoissa kiertelyllä ja tavaroiden hypistelyllä on oma viehätyksensä. ”Mikäli verkkokauppias haluaa rakentaa verkkokaupalleen pitkän aikavälin menestystä, sitä on kehitettävä systemaattisesti ja asiakaslähtöisesti”, korostaa kouluttaja Krista Lahtinen Sedu Aikuiskoulutuksesta. ” Vauhtia verkkokaupan perustamiseen -koulutus soveltuu verkkokaupan perustamista suunnitteleville ja sieltä saa valmiudet oman verkkokaupan perustamiseen. Koulutuksessa tutustutaan verkkokaupan lisäksi muihin sähköisen markkinoinnin keinoihin, joilla myyntiä on helppo tehostaa”, Lahtinen kertoo.

Ole tarkkana verkkokauppapohjan valinnassa ja panosta näkyvyyteen


Yrittäjän ammattitutkintoa Sedu Aikuiskoulutuksessa suorittava Emma Varis pyörittää Emma´s and Mama´s–nimistä verkkokauppaa, josta voi ostaa mm. piensisustustuotteita. Hän kehottaa aloittavaa verkkokauppiasta kiinnittämään huomiota verkkokauppapohjan valintaan. ”Sen on oltava helposti ylläpidettävä ja siihen pitää voida liittää erilaisia ominaisuuksia. Kannattaa tutkia olemassa olevia verkkokauppoja sillä silmällä, mikä toimii ja missä itse tekisi ostoksia”, hän kehottaa. ”Myös hakukoneoptimointi ja verkkokaupan näkyvyyteen panostaminen on tärkeää, vaikkakin haastavaa puuhaa, samoin kävijäseuranta ja kampanjoiden analysointi.”